“mobilegeddon” گوگل نتایج جستجو را متزلزل خواهد کرد
بزرگترین تغییر در دو سال اخیر میتواند شاهد آشفتگی در رتبهبندی جستجو باشد زیرا سایتهای سازگار با موبایل به دلیل تغییر الگوریتم رتبههای اول را به خود اختصاص دادهاند. داشتن سایتی که برای مرورگرهای تلفن همراه در گوشیهای هوشمند و تبلتها مناسب باشد، از روز سهشنبه کلید خواهد خورد، زیرا گوگل الگوریتم جدیدی را
بزرگترین تغییر در دو سال اخیر میتواند شاهد آشفتگی در رتبهبندی جستجو باشد زیرا سایتهای سازگار با موبایل به دلیل تغییر الگوریتم رتبههای اول را به خود اختصاص دادهاند.
داشتن سایتی که برای مرورگرهای تلفن همراه در گوشیهای هوشمند و تبلتها مناسب باشد، از روز سهشنبه کلید خواهد خورد، زیرا گوگل الگوریتم جدیدی را با تمرکز بر روی موبایل ارائه میکند.
بهروزرسانی نحوه رتبهبندی نتایج جستجو توسط Google، میزان سازگاری یک وبسایت برای موبایل را در نظر میگیرد. این بدان معناست که شرکتهایی که وبسایت تلفن همراه خوبی ندارند، متضرر میشوند، زیرا جستجوگرانی که در تلفن همراه دارند، سایتهایی با تجربه تلفن همراه خوب را میبینند که در رتبهبندی بالاتری نسبت به آنهایی که بدون تلفن همراه یا سایتهای تلفن همراه ضعیف هستند، قرار دارند.
این تغییر تمرکز گوگل بر روی موبایل را تقویت میکند – که قبلاً نتایج جستجویی را که دارای وبسایتهای تلفن همراه خوبی بودند برچسبگذاری میکرد – و انتظار میرود که تأثیری بزرگتر از دو بهروزرسانی الگوریتم قبلی Panda و Penguin داشته باشد که به ترتیب ۱۲% و بیش از ۳% از نتایج جستجو را تحت تاثیر قرار دادند. .
“ما استفاده خود را از سازگاری با موبایل به عنوان سیگنال رتبه بندی گسترش خواهیم داد. تاکاکی ماکینو، چاسانگ جونگ و دوانتام فان در یک پست وبلاگی برای مدیران وبسایت گوگل میگویند این تغییر بر جستجوهای موبایلی در همه زبانها در سراسر جهان تأثیر میگذارد و تأثیر قابلتوجهی در نتایج جستجوی ما خواهد داشت.
اما طبق داده های شرکت تحقیقاتی StatCounter، رایانه های شخصی همچنان بیشترین سهم را در مرور اینترنت دارند، با ۶۲.۴ درصد از مرور جهانی در مقایسه با ۳۱.۷ درصد در تلفن همراه و ۵.۸ درصد در تبلت در ماه آوریل. با افزایش استفاده از تلفن همراه و ثابت ماندن مرور رایانه لوحی و کنسول، مرور اینترنت جهانی رومیزی به طور پیوسته کاهش یافته است، اما از ۸۵.۶ درصد در آگوست ۲۰۱۲ به ۷۰.۵ درصد در آوریل ۲۰۱۴ رسیده است.
اکثر شرکتهای بزرگ، تجربههای موبایلی را ارائه میکنند، با حرکت بیشتر و بیشتر به سمت طراحی به اصطلاح «رسپانسیو»، که در آن سایت به صورت پویا بر اساس اندازه پنجره مرورگر یا صفحه نمایش دستگاه مقیاس میشود و بهترین تجربه ممکن را برای طیف وسیعی فراهم میکند. از اندازه های صفحه نمایش
گوگل آماری در مورد درصد جستجوهای وب که احتمالا تحت تأثیر قرار می گیرند ارائه نکرده است، اما انتظار می رود پیامدهای به روزرسانی برای سایت ها و خدمات، شرکت های بیشتری را مجبور به استفاده از سایت های تلفن همراه و طراحی واکنش گرا کند – پیاده سازی ترجیحی فعلی گوگل از وب تلفن همراه.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰